• وبلاگ : دليل
  • يادداشت : پيشگيري به جاي ديوار كشي!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام. مشاهده مطالب وبلاگ تون واقعا جالب بود برام
    + قليزاده 

    بيانات رهبري در ديدار با اعضاي شوراي فرهنگي، اجتماعي زنان،(جمعي از زنان پزشك متخصص، و مسؤولان اولين كنگره‌ي حجاب اسلامي، به مناسبت ميلاد حضرت فاطمه‌ي زهرا(س) 4/10/70

    شنيدم كه زمزمه و صحبت اين هست كه ان‌شاءاللَّه دانشگاهي مخصوص زنان به وجود بيايد؛ يعني استاد و مدير و دانشجو و حتّي كادر اداري هم همه زن باشند؛ بخصوص در دانشگاههاي پزشكي. اين، فكر بسيار خوبي است. من همين‌طور كه با يك نظر دورادور نگاه مي‌كنم، بدون اين‌كه درست جوانب قضيه را رسيده باشم - چون فرصت اين كار را نداشته‌ام - مي‌بينيم كه اجمالاً اين كار با آن هدفهاي كلي و ارزشي حركت زن در جامعه‌ي ما كاملاً متناسب و خيلي خوب است. اميدوارم كه ان‌شاءاللَّه موفق و مؤيد باشيد.

    پاسخ

    قليزاده گرامي. من و امثال من البته با سخنان رهبر عزيز موافقيم اما مشكل در اجراي امر رهبر است. دانشگاه مختص بانوان كجا و جدا كردن بر اساس جنسيت كجا؟ با اين حال از يادآوري سخنان گرانمايه رهبر صميمانه سپاسگزارم. سعي مي كنم بهتر بفهمم و بهتر نظر بدهم. چشم.

    الان را با زمان امام مقايسه ميکنيد در حالي که اگر ايشان الان در قيد حيات بودند در زمينه فساد فعلي جور ديگر تصميم ميگرفتند همين طور که الان آقا رهبرند و اگر صلاح بدانند جلوي آن را بگيرند 

    در ضمن به عنوان کسي که در 2نوع محيط متفاوت هم مختلط و هم مجزا و به قول شما ديوار کشي شده درس خوانده ام و بايد بگويم سطح علمي و تحصيلي دانشجويان در اين 2مکان قابل مقايسه نيست آن موقع آرزو ميکردم اي کاش بچه ها ميدانستند با اين اختلاط چه ظلمي بهشان ميشود تمام لحظات ناب جواني که بايد خرج آينده شان شود در تب تاب عشق هاي بچه کانه و نگراني ها ي جنسي نابود ميشود  اتفاقي که اميدوارم با تفکيک جنسي دانشکاه ها تا حد زيادي جلوي آن گرفته شو د  شايد اگر مثلا چند سال ديکه امريکا يا کشور هاي اروپايي دست به آن بزنند آن وقت دوستان ايراني راحت آن را قبول ميکنند و با به به و چه چه از آن ياد کنند   

    پاسخ

    سلام. به نظر شما احترام مي گذارم اما اولا: قانون اسلام مصونيت است نه محدوديت در ثاني، اگر اينجا هم دو جنس را جدا كنيد در ساير قسمت هاي جامعه چه مي كنيد؟ ديوار را تا كجا ادامه مي دهيد؟ با توجه به نظر شما دو راه بيشتر نيست يا بايد تا آخر دنيا ديوار كشيد يا بايد آن عشق مورد نظر شما را نيست و نابود كرد! به نظر من هردو اشتباه بزرگي است كه عاقبت ندارد. بايد موضوع جنيست را حل كرد. بايد مصونيت ايجاد كرد واين مصونيت با حساس كردن موضوع، ديوار كشيدن دور موضوع و عقده تراشي نمي شود. مي شود؟ اگر موضوع به قول شما عشق و عشقبازي باشد، فقط در دانشگاه است؟ شما مساله را از دانشگاه به ديگر بخش هاي جامعه منتقل مي كنيد و همين! اصل مساله به قوت خود باقي است.
    + مهتاب نواب نيكو 
    سلام ، اي كاش كه تمام دست اندر كاران به راهنماييها و حرفاي بزرگان عمل كرده و تدبير درستي در باب مسائل فرهنگي جامعه به كار ببندند ! چيزي كه الان ميبينيم حرفو حرفو حرفه و ديگه خيلي هنر كنن يه سند مي نويسن در موضوع فرهنگي كه تا بخواد به اجرا برسه همون ميشه كه ميبينيم ، اشاره اي ميكنم به فرمايشات رهبري در رابطه با فرهنگ :

    فرهنگ به عنوان شكل دهنده ي به ذهن و رفتار عمومي جامعه است. حركت جامعه براساس فرهنگ آن جامعه است. انديشيدن و تصميم گيري جامعه بر اساس فرهنگي است كه بر ذهن آنها حاكم است .

    پس بايستي روي فكر و ذهن كار كرد و پيشگيري .

    يا حق .

    پاسخ

    حق باشماست. اما تا دين را با سياست تعريف و تفسير كنند و فرهنگ را با اجبار و عدالت را با شعار و اقتصاد را با شعار و اجتماع را با سخت گيري ، اين قصه همين است و پايان تلخي دارد.


    انسان از هرچيزي منع شود، به آن حريص تر ميشود.

    جايي شنيدم که بعد از انقلاب، يکي از دختران امام خميني (ره)، در دانشگاه درس ميخوانند براي امام(ره) خبر آوردند که بين دانشجويان آقا و خانم پرده اي زدند، امام (ره) فرمودند سريع آن را جمع کنند.