• وبلاگ : دليل
  • يادداشت : وبلاگ ها و جرائم رايانه اي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + امير 
    ببخشيد چرا فقط نظرم رو تاييد کردي لطفا بگو بايد چه کار کنم
    + امير 
    سلام.ببخشيد متوجه شدم که وبلاگم مسدود شده البته من در لوکس بلاگ وب دارم.با توجه به اينکه من در وب فقط مطالب ادبي ميگذاشتم مثل سخنان بزرگان اشعار حافظ مولوي سهراب ... خلاصه به هيچ وجه از مسايل سياسي و جنسي يا توهين به افراد و قوميت ها چيزي ننوشته ام اما 3 روز هست که مسدود شده علت چيست؟. لازم به ذکر است اين وب 6 ماه است که راه اندازي شده. من بايد چه کار کنم؟
    پاسخ

    چرا از من مي پرسي؟

    درود بر شما..ميدوني چرا ميگم درود و نميگم سلام؟

    برادر بسيجيـــــــــــــــــي،بلاگ هرکيو ببندن مال شمارو روز به روز وسعت ميدن..نگران نباش..

    شما نوشته هات يه جوريه که افراد احمق در نگاه اول فکر ميکنن شما مخالف ديکتاتوري سران مملکت با مردم هستي در صورتي که شما نظرت اينه که بايد با مردم برخورد قاطع مستقيم بشه به جاي برخورد غيرمستقيم..

    من نميدونم که آقاي گلشني کيه و چيه و چکارست..ولي يه کم فکرکن..بابا ما ايراني هستيم..يني هم وطن..ما انسانيم يني هم نوع..اگه کورش الانم بود با مردم چه جوري رفتار ميکرد؟کورش کسيه که خدا در قرآن دربارش با حضرت محمد سخن گفته.برو بخون ببين درموردش چيا گفته..عمرا"اگه بدوني..ايراني باش و ايران دوست..

    ماهواره باشه يا نباشه همه عقل دارن و ميبينن چي به چيه..همه داريم با گوشت وپوست و استخون لمس ميکنيم ستم رو..نفست از جاي گرم درمياد گلشني جان..

    فقط يه چيزي يادت باشه..قدرت و اراده مردم بيش از اينهاست..

    با جمع کردن ديش و گشت ارشاد و مسدود کردن وبلاگ و زندوني کردن عده اي مردم خفه نميشن..اين زخم بزرگ وبزرگتر ميشه تا اينکه سر باز ميکنه و باي باي..آره بســـــــــــــيـــــــــــجـــــــــــي

    پاسخ

    سلام.اول که معلومه متن منو دقيق نخوندي. سرسري رد شدي و نتيجه اين که قضاوت اشتباه کردي. من با شما موافقم!دوم: کوروش بزرگ افتخار ماست. سوره کهف آيات هشتاد و دو به بعد و نيز تفسير الميزان و نيز کتاب گرانبهاي ابوالکلام آزاد وزير وقت فرهنگ هند و استاد تاريخ و... ديدي خوندم!توصيه مي کنم نوشته اي را يا بخون و يا نظر نده رفيق!

    سلام. چندسال پيش بود که در بلاگفا وبلاگ زدم و خبر بلاگفا از پرونده در دادسرا شيراز خبر داده بود... خلاصه اي بود که يک وبلاگ بر عليه ريس يکي از سازمانها (فکر کنم تربيت بدني) مطلبي غير اخلاقي و توهيني منتشر کرده بود که بعد از مدت کوتاهي آن مطلب را حذف کرده بود و مخاطب آن مطلب از مدير بلاگفا شکايت کرده بود و... که مدير بلاگفا در جلسه به اتهام عدم بررسي اعضا دعوت شده بود... جالا اگه شما ميگوييد براي مطالب ابتدا تذکر بدهند اين تذکر به چه شکل ميتواند باشد؟؟؟

    مثلا من که هر 24 ساعت نهايتا 2 ساعت پاي رايانه بنشينم و يا به تذکر توجه نکنم اونوقت چه؟؟؟ اگر من پاي رايانه نباشم به طبع حق من ضايع ميشه چون امکان داشته که مطالبم را اصلاح کنم ولي اگر اصلاح نکردم چطور؟؟؟

    يک وقت مطلب غير اخلاقي و جنسي درج کرد حالا در کمتر از 2 ساعت که مطالب بازبيني ميشه تذکر دادند و اکثرا از مطالب استفاده کردند چي؟؟؟ بارها شاهد اين قضيه در ماه مبارک رمضان بوديم!

    به نظرم اين حرکت خوب است چرا که هم باعث بي امني و بي اخلاقي نميشود و هم اينکه اگر نويسنده مشکل غي اخلاقي را رفع نمايد رفع مسدودي ميشود...

    بلاخره نبايد صلاح ديگران را بر منافع اقليت ها ضايع کرد...

    تيغ قانون آنچنان تيز است که اگر اجرا شود همه به آن اعتراض ميکنند...

    ياعلي

    پاسخ

    سخن شما منظقي است و بايد به آن انديشيد. بنده نگفتم قطعا اين کار بشود، سوال کردم که آيا بهتر نيست راه هايي ديگر غير از مسدود کردن يکباره و حذف وبلاگر طي شود و فرصتي براي اصلاح داده شود؟ حذف يک باره آن هم بي خبر فرصت جبران اشتباه را مي گيرد. با اين حال، سخن شما درست است و گاهي نمي شود با تذکر کاري را درست کرد . ولي اجازه بدهيد باز به اين سوال و جواب بينديشيم.

    سلام. خسته نباشيد...

    من نظر شخصي خودمو ميدهم... اينکه بلاگفا در خصوص مطلبي اقدام به مسدود سازي نميکند بايد قوانين آن را مورد بررسي قرار داد لذا وقتي وبلاگ غيراخلاقي را تعريف ميکنيم تعريف من با شما متفاوت است به طبع اين تفاوت در قوانين دو سيستم وبلاگ دهي هم وجود دارد... اينکه وبلاگي موردي داشته که فيلتر شده فرد ميتواند با ارتباط با فيلترينگ ايران و درخواست رفع مسدودي اقدام نمايد...

    شايد پارسي بلاگ در درج مطالب مجله پارسي بلاگ سليقه اي عمل کند ولي در اين خصوص حتما با مورد غير قانوني مواجه بوده است...

    ياعلي

    پاسخ

    فرض را بر صحت نظر شما مي گذاريم. اما بهتر نيست که پارسي بلاگ يا هر بلاگ ديگر، ابتدا تذکر دهد و سپس اقدام به فيلترينگ کند و نيز دلايل خود را به اطلاع عموم برساند؟

    سلام.

    چه خوب است که کارشناسي مانند شما اينطور دقيق و علمي مسئله را بررسي و نقد مي کند.

    همانطور که فرموديد فضاي نقد در پارسي بلاگ نسبت به بلاگفا بسيار محدودتر است و گاهي بر اساس سلايق و احساسات شخصي برخي افراد وبلاگي فيلتر مي شود! بدون هيچگونه توضيح صحيح و منطقي!


    پاسخ

    من دو دليل براي اين اقدام يک طرفه که به معني بي توجهي به حقوق مشترکان نيز مي باشد قائلم: اول : نگاه بسته ي مديران اين بلاگ و دوم: نگراني از به هم خوردن تعادل اقتصادي. اما اين نکته برقرار است که مي توان عليه اين بلاگ ها در صورت مسدود کردن وبلاگ بدون دليل قانوني در دادسراي جرائم رايانه اي اقامه دعوا کرد. در آينده در اين خصوص با مسولان اين دادسرا گفت و گو خواهم کرد و نتيجه را به اطلاع دوستان خواهم رساند. ان شا الله