• وبلاگ : دليل
  • يادداشت : آخرين توبه
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مهتاب 

    سلام

    شعر قشنگي بود ، خوشحالم که مي نويسيد .

    دنيا را برايت شاد شاد و شادي را برايت دنيا دنيا آرزومندم.

    پاسخ

    سلام. شكرا جزيلا. خيلي وقته ننوشتم! از همان ايامي كه يك باره اين طور و آن طور شد و زندگي مسير خودش را رفت زماني كه پيج زندگي پيچيد و ما نپيچيديم. ديگر شعرم نمي ايد و با توجه به تحريم ها و مشكلات ارزي، از جيب مي خوريم!
    + يک دوست 
    توبه ،توبه،توبه
    حرفي تکراري مثل نفسهايت
    براي پنهان شدن پشت ديوار دلت
    راهي براي فرار از اشکهايت
    اين روزها ، خوب که گوش مي دهي
    همه جا در دلها ، حرف از توبه است
    پيشترها ، گناه را با توبه مي شستند
    ولي حالا توبه را با گناه
    عجيب نيست
    اين ، رسم امروزي شدن است ...
    پاسخ

    عجب رسمي است رسم امروزي شدن! شکستن قاب ها عجب لذتي دارد تا عکس همان گونه که هست پديدار شود. همان گونه نمايان بودن به از چارچوب تنگ عکس. الهم ارني اشيا کما هي و کما هو..
    + آشناي غريبه 
    مبارکت باشه دوزخ که دوزخ را هم به بهانه دهند !!! بعضيها نه تنها خود دوزخيند بلکه ديگران را نيز به کام خود ميکشند. اما اميدوارم حداقل قربانيان آنان که من نيز يکي از آنهايم فرصتي براي توبه بيابند و خداوندشان بهشان رحم کند و بداند کسي که براي بازار گرمي دوزخ همانند شيطان عمل ميکند کافي است براي همان دوزخ پس اميدوارم همان گناه را بپذيرد به همراه عذر نادمان !!!
    پاسخ

    خوبي بدان ازجهت تشخيص خوبان است همان گونه که تا شب نباشد نور و روشنايي بي معناست؛از اين حيث، گناهکاران بر بي گناهان بزرگي دارند. من اگر خوبم اگربد، توبرو خدا را باش.
    + آشناي غريبه 

    اي کاش حداقل فرصتي براي توبه پيش بياد !! و اي کاش تر که قبل از انجام کاري که بعدش مجبور به توبه بشيم اونقدر آگاه بوديم که گول شيطان و گرگان در لباس ميش و ظاهر فريبان رو نخوريم ! اي کاش ديد آدمي زود باز ميشد اي کاش !!!! و باز هم اي کاش به هر چه مي گفتيم عمل مي کرديم و فقط راه فريب رو در پيش نميگرفتيم که دروغ و فريفتن ديگران از گناهي که خود شخص ممکنه مرتکب بشه بدتره مگه نه ؟؟!!


    پاسخ

    آشناي غريبه! اگر قرار بر آگاهي بود که کار خدا براي جهنمش کساد مي شد و حکمتش بي اساس! گفتي نعوذبالله؟ اما با تمام اين ها جهنم از شاهکارهاي خدايي است که چشم به راه چند توبه نکرده براي بازار گرمي اش است. غير از اين است؟ پس بگذار امثال من اشتباهي بي توبه کنند تا بازار دوزخي خداي تو کساد نباشد. گناه من هديه به خداي تو.
    + م. 

    عالي بود مخصوصاً اين بيت، با جبر زندگي آغاز، وين عجب-مختاربودنم تعليم مي شود...


    پاسخ

    با جبر زندگي آغاز وين عجبمختار بودنم تعليم مي شود!!!