سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شنبه 93 آبان 3 :: 4:22 عصر ::  نویسنده : ایرج گلشنی

داعش، حسین (ع) ندارد

مدتی است که افکار عمومی ، درگیر پدیدة افراطی‌گری است و در این میان، سلفی‌گری تکفیری، بشتر از هر چیز دیگری خودنمایی می‌کند و این روزها در شمایل «داعش» بیش ازهر روزگار دیگری تحرکات زیادی و نیز موفقیات حیرت‌انگیزی داشته است.

داعش که این روزها در سوریه و عراق، یکه‌تازی می‌کند و اخیرا هم در برخی کشورهای افریقایی دولت تشکیل داده است، نشان می‌دهد که با تمام قوا به میدان آمده و همه چیز را برای خود می‌خواهد.

جنگجویان داعشی، با تمام وجود می‌جنگند. مهم نیست چرا و به چه دلیل، مهم ا ین است که برای یک جنگ تمام عیار، نیاز به روحیه‌ای کوه مانند است که از فشار و مرگ نهراسد و این روزها، جنگجویان داعش این ویژگی را دارند و بی‌هراس هجوم می‌آورند و بدون هیچ ترسی می‌جنگند.

تاریخ گواهی میدهد مغول‌ها وقتی به سرزمین‌های دیگر حمله ور می‌شدند، تا آخرین حد توان خود مایه می‌گذاشتند و هرگز به فکر فرار و عقب نشینی نبودند. این که بدانیم مغول‌ها با چه انگیزه‌ای چنان سلحشورانه می‌جنگیدند، مهم نیست؛ مهم این است که به هر دلیل ممکن، هم مغول‌ها سلحشورانه می‌جنگیدند و هم داعشی‌ها با تمام توان می‌جنگند و هم دیگر گروه های تکفیری.

در کنار این‌ها، گروه کوجکی در کوبانی در برابر قدرت حیرت انگیز داعش که بر آمده از مدرن‌ترین سلاح‌های روز است مقاومت می‌کنند و آن‌ها - که عده زیادی از آنها زن و دختر هستند- تا آخرین قطره خون می جنگند. انگیزه این ها هم مهم نیست؛ مهم این است که نیرویی خارق‌العاده ، این عده کوچک را با سلاح‌های سبک، در برابر عدة زیاد و سلاح های سنگین مقاوم کرده است و به هیچ قیمتی حاضر به واگذاری کوبانی نیستند.

این است که به نظر می رسد برای شکست امثال داعش، نیرویی قوی تر از آن‌ها لازم است. نیرویی که حس سلحشوری و رفتار جنگاورانه ما را به مراتب قدرتمندتر از سلفی‌های وحشی قرار دهد.

در جستجوی انگیزه‌ها و داشته‌ها که باشیم، به این نتیجه می رسیم که انگیزه و داشته‌های آن‌ها مهم نیستند؛ بلکه انگیزه و داشته‌های ماست که اهمیت دارند و بقای ما را ضمانت می‌کنند.

در برابر تهدید داعش و امثال داعش، اگر کردهای کوبانی ، انگیزه‌ای مانند وطن دوستی و ملی‌گرایی و قوم گرایی دارند ، ما انگیزه‌هایی به مراتب بزرگ تر و داشته‌هایی به مراتب قوی تر داریم.

در نبردهای سلحشورانه و بی‌باکانه، ما داشته ای مانند امام حسین(ع) و یاران وفادارش داریم که تسلیم و عقب‌نشینی و ترس در قاموس آن‌ها راه ندارد و انگیزة شهادت درست در راه خدای تبارک و تعالی، به مراتب قوی تر از انگیزه‌های ملی گرایی و خاک گرایی است.

در برابر داعشی‌ها و امثال داعش که جریان تازه نیست و آخرین آن‌هم نیست؛ باز این ما ییم که داشته‌ای بزرگ به نام عاشورای حسینی داریم و انگیزه‌آی بزرگ تر به نام شهادت حقیقی.

محرم، روزهایی با خود می‌آورد سرشار از این فکرها. فکر بررسی داشته و انگیزه ها و توان‌ها و این باور که مهم نیست جریان‌های سلفی با شیعه چه می‌کنند، بلکه این مهم است که شیعه چه می‌تواند بکند.

با دخالت دادن تاریخ حیرت آفرین عاشورا دراین محاسبات، می‌توان با قاطعیت گفت که شیعة واقعی نه تنها می‌تواند از خود در برابر این موجودات دفاع کند؛ بلکه با داشتن حسین(ع)، کاری نیست که از عهده شیعه واقعی بر نیاید.

مهم ایننیست که داعش چه دارد، مهم این است که داعش حسین(ع) ندارد.




موضوع مطلب :



دلیل
درباره وبلاگ

اندیشه، حد و مرز ندارد و تا آن جا که دلیلی برای بودن وجود داشته باشد، اندیشه فراتر از آن وجود خواهد داشت و برای این بودن دلیل ها خواهد داشت تا نتیجه ی آن شدنی شایسته باشد.
پیوندها
www.shereno.com">شعر نو
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 24
کل بازدیدها: 199714