• وبلاگ : دليل
  • يادداشت : مداقه اي در باب فمينيسم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام و تشکر از حضورتون.
    فمينيسم بحث جالبيه برام اينکه خيلي از خانم ها بدنبال اين مسأله هستند جالب تر!
    چرا که ندانسته وارد بحثي ميشوند که يعني من دلم ميخواهد نه به عنوان يک انسان مستقل آزادفکر بلکه به عنوان يک ابزار لذت به من نگاه شود و تبعات فراوان هم براي زنان و هم براي مردان و هم براي خانواده دارد. اينکه زنها هميشه از زيبا نمودن و جلب توجه کردن خوششان ميايد حرفي نيست براي همين اسلام عزيز اينهمه در زمينه زندگي زناشويي و ازدواج هم براي زنان و هم براي مردان دستورالعمل هاي بسيار کارگشا و زيبايي ارائه داده است.
    متاسفانه ما با غلط نشان دادن اين دستورالعمل ها و يا اصلا نشان ندادن آنها راه را براي نفوذ تفکر غربي و فمينيستي باز گذاشته ايم.
    ممنون از مطالب خوبتان.

    پاسخ

    سلام. در باره تحقيقي كه در مورد حجاب در شوراي فرهنگ عمومي شده بود برات نوشتم. خود بخوان حديث مفصل... گاهي دليل براي نااميدي بيشتر از اميدواري است.


    سلام آيا واقعا قبول داريد مردها برتر نيستن

    يا فقط در ژست روشنفکرانه ؟؟!!!!

    جاري باشيد

    پاسخ

    رهاي عزيز اتفاقا فقط ژست روشنفکري مدعي هم اندازه و تساوي مرد و زن البته با لحاظ تفاوت هاي طبيعي است و گرنه مابقي ک از بيخ بن و ريشه ي زن را زده اند و فقط خوشحال اند که ديگر زنده به گورشان نمي کنند. فکر مي کنم همين قدر که آدم براي اين ارزش ها به هر چيزي مثل روشنفکري متهم شود اشکالي نداشته باشد!!! يعني ارزشش را دارد! ممنونم از شما.
    + نيكو 

    نخير اينطور نيست ، همه در يک جا بدون رتبه بندي مورد تحليل قرار بگيرند ؟!؟ يعني تمام شرايط و عوامل و هستي و ............ ميگن زن و مرد مساوي اند ؟!؟ و فرقي بينشون نيست و نبايد دنبال فرق گشت ؟؟ خدايي اينطوره ؟؟ خوب بفرماييد چطور ما براي پسر و دختر 9 ساله که به فرمايش شما از قضا مساوي اند با توجه به اين که هر آن ممکن است ازدواج کنند و وارد خانواده شوند آموزش ازدواج و مهارت زندگي بزاريم؟!؟ چطور براي اين دو مساوي آموزش احکام ديني بديم ؟!؟ حتما مساوي نبودن بايستي شاخ و گوش داشته باشه تا باور کنيم؟؟ ضمن اينکه اتفاقا آموزشهاي فمينيستي بيپشتر براي پسران است که به اونها ياد بدهند که از دختران برتر نيستند و آموزشهاي مخصوص و چندش آور مخصوص به خودشون در باب مسائل فميني ، خوب حالا لطفا در يک شرايط و محيط و ... و فرهنگ و ... و دين و ... همه با هم در يك جا بدون هيچ رتبه بندي مورد تحليل قرار دهيد و بفرماييد بازم در شرايط کاملا مساوي يک پسر و دختر مساوي 9 ساله که از هر جهت مساوي اند به تحريک و اجبار يک بزرگتر باعث قتلي ميشوند ، به نظر شما با اين دو مساوي 9 ساله ي گوگولي مگولي چگونه رفتار ميشود ؟! بله درسته آقا پسر مساوي رو ميفرستن کانون و با سلام صلوات تربيت ميکنن واسه ي آينده و دختر مساوي رو ميفرستن دادسرا تا به پروندش رسيدگي کنن!!! بازم توجه داشته باشيد که ما بدون در نظر گرفتن جنسيت و در شرايط کاملا مساوي به هر دو نگريستيم اما همون مساوي بودنشون منو کشته !! آهان راستي حالا که ديگر موارد از جمله آقايان و فرهنگ و محيط و ... همه در اين مساوي بودن دخيل اند يا اثر مي گيرند يا اثر مي گذارند و به خاطر همينه كه ما پديده ي مستقل نداريم و اين است كه پديده مستقل و ايجاد فاصله حتي در تحليل ذهني در باب اين گونه موارد مي شود چيزي شبيه فمينيسم ، بهتر نيست اين عوامل و .... رو براي آقايان و پسران هم قرار بديم تا شرايط بسيار مساوي تري براي دختران و پسران يا مردها و زنان بوجود بياد و فقط و فقط انسانيتشون بمونه و ديگه سر هيچ و پوچ ( اون هيچ و پوچ رو همه ميدونن ) حرفي پيش نياد ؟

    پاسخ

    مساوي؟؟؟؟ اين كلمه باعث تمام اشكال هاي پيش آمده است. من به نوشته هاي خودم برگشتم و دوباره همه را خواندم. تعجب كردم كه از سخنان من برداشت تساوي شده است! من هرگز به اين كلمه نه اشاره كردم و نه آن راتأييد كرده ام. شما چطور از نوشته هاي من به اين نتيجه رسيده ايد؟؟فمينيسم اصل را بر تساوي مي گذارد يا بهتر است بگوييم يكي از اصول مد نظر فمينيسم تساوي است كه به نظر من نه تنها غلط است بلكه مضحك است. همه جا تساوي به معني عدالت نيست و گاهي تساوي عين ظلم است. در بين مرد و زن فكر تساوي كردن از حماقت هاست كه اتفاقا نيچه هم به آن تأكيد دارد و نظر فمينست ها را رد و تساوي بين زن و مرد را حماقت مي داند. اصولا نتيچه ي افراط تفريط است. مثلا وقتي يكي اصل را بر تساوي مي گذارد نتيچه اش اين است كه ديگري اصل را بر تضاد و تفاوت بگذارد كه هر دو غلط است. هم افراط غلط است هم تفريط.حال نتيچه بگيريم: هر جا فقط از زن سخن به ميان مي ايد بدون در نظر گرفتن ساير عوامل (مانند مرد و محيط) غلط است و نوع ديدگاه فمينستي است. هر جا سخن از مرد به ميان آيد بدون در نظر گرفتن ساير عوامل(مانند زن و محيط و...) باز هم غلط است و نتيجه نوعي نگاه مردگرايانه است.بنابراين، درست آن است كه وقتي صحبتي مي كنيم همه ي عوامل را در نظر بگيريم، اين مي شود معجوني از همه كه به عدالت نزديك تر است. حرف من اين بود. حالا شما اين تساوي را از كجا به من نسبت داديد خود عالميد.
    سلام...به رسم ادب سر زدم...ممنون از حضورتون...مستدام باشيد و پايدار...ياعلي
    پاسخ

    به رسم ادب خوش آمدي!
    + نيكو 
    سلام ، ممنونم چه جوابيه ي محكمي ، خوب شكر خدا كه حداقل شما به عنوان يك مرد و تنها مرد اينو قبول داريد كه مردها برتر نيستند ضمن اينكه در مطلب من هم اشاره اي به برتري زنان نسبت به مردان نبود و همونطور كه قبلا هم گفتم فمنيسم رو قبول ندارم چه اسلامي چه غير اسلامي اما اشاره اي كه به بحث دختران در وبلاگم داشتم در باب اين بود با توجه به اينكه اونها زودتر وارد جامعه و خانواده مي شوند لذا بايد ساخته شوند بخاطر همين به بلوغشون اشاره كردم پس حتما يه فرقي هست كه بايستي زودتر به تكليف برسند و ما بايد اين فرق رو با ساختن اونها براي خانواده و اجتماع زودتر شروع كنيم و پسرها هم به تبع هر وقت موقش برسه كه البته 5 سال ديرتره. به هر حال ممنونم - ارادتمند - نيكو
    پاسخ

    همين گفتن فرق هست. همين دنبال فرق گشتن . همين توجيه هاي درست. همين جدا سازي به هر دليل ويژه . همين نر و ماده كردن كه اين چون زور دارد فلان اين چون زود بلوغ مي شود فلان و... تمام اين ها دقيقا تفكر فمينستي(زن گرايي و دختر گرايي) و حتي پسر گرايي و مردگرايي است كه اتفاقا مشكل كار هم همين است. زماني فمينيستي نيست كه دختر زن پسر و مرد و .. و محيط و ... و فرهنگ و ... و دين و ... همه با هم در يك جا بدون هيچ رتبه بندي مورد تحليل قرار گيرند. هر جا يكي از آنها بود و ديگري نبود كار لنگ مي زند. مثلا در كلام شما و بلوغ خانم ها، آيا اين بلوغ در خلاء اتفاق مي افتد در مريخ يا در همين محيط ما؟ پس اگر در محيط ماست بايد قبول كنيد كه ديگر موارد از جمله آقايان و فرهنگ و محيط و ... همه در اين ماجرا دخيل اند يا اثر مي گيرند يا اثر مي گذارند. اين است كه ما پديده ي مستقل نداريم و اين است كه پديده مستقل و ايجاد فاصله حتي در تحليل ذهني در باب اين گونه موارد مي شود چيزي شبيه فمينيسم . اينطور نيست؟