سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شنبه 91 آذر 11 :: 4:58 عصر ::  نویسنده : ایرج گلشنی

 

شاید بشود چیزی نوشتhttp://shafaf.ir/files/fa/news/1391/8/22/56294_501.jpg

کشورهای سیاست زده ای مانند ایران، که از آبدارچی تا رییس جمهورش سیاسی اند و سیاسی فکر می کنند و سیاسی عمل می کنند و سیاسی برداشت می کنند، انتخابات نعمت بسیار بسیار بزرگی باشد؛ چرا که دوره گذار انتخاباتی تنها دوره ای که می شود چیزهایی نوشت.

وقتی سایه مذهب نماها بر سر یک جامعه سنگینی می کند، مذهب واقعی به گوشه ای می خزد و مذهب گونه ای حاکم بر مردم می شود. مهمترین ویژگی حاکمیت مذهب نماها بر مردم، رواج پرده دریده ی ریاست.

زمانی که دین اصالت خود را از دست بدهد و شبه دین جایگزین آن شود، کسی که به اسم دین ریاست می کند، ریاکاری به تمام معناست که از دین برای جویدن شعارها، حرف ها و سیاست های خود و گذاشتن آن در دهاان مردم استفاده می کند.

دین در ماهیت خود-هر دینی که باشد مخصوصا اسلام ناب- با ریاکاری تضاد دارد؛ با دروغ گویی تضاد دارد و با گول مالیدن بر سر مردم سر ستیز دارد؛ لذا راه تشخیص دین اصیل از دین نما و فهمیدن مذهب اصیل از مذهب نما نگاه به گفتار و رفتار اوست. 

هر چه رفتار و گفتار کسی با یکدیگر تفاوت داشته باشد، به میزان تفاوت یافت شده ، گوینده و رفتارکننده از دین اصیل دور است وحاشا که این روزگار انگار بازگشتی غریب به دوران قاجاریه است که در آن وصف شاهان و حاکمان آن چنان می گفتند و اکنون اینچنین!

به هر ترتیب، دوران انتخابات نزدیک است و نفس دولت جناب احمدی نژاد به شماره افتاده ا است و می رود که برای همیشه سایه اش از سر ملت ایران کم شود؛ هرچند این دولت هم زحمت خود را کشید اما این سیاست است که زحمت نمی بیند و فقط به انتقام فکر می کند.

مگر دوران هشت سال جنگ و ریاست دولت جناب موسوی، بی زحمت بود؟

مگر هشت سال دوران سازندگی سردار سازندگی ، بدون تلاش بود؟

مگرهشت سال دوران آزادی و گفت و گوی تمدن های جناب خاتمی، بدون کوشش بود؟

و مگرهشت سال تلاش بی وقفه دولت خدمتگزار جناب احمدی نؤاد بی دردسر بود؟

اما همان گونه که دوران موسوی شد دوران لیبرال نظام برانداز و دوران هاشمی شد دوران دزدی و غارت ملت و دوران خاتمی شد دوران حرف و فک بازی و همه زحمت ها نادیده گرفته شد، دوران احمدی نژاد هم به اتهامی مانند دوران اختلاس و رشوه و ریاست جمهوری با رشوه یارانه و... به دوردست ها انداخته خواهد شد.

دور جدید اگر دور طرفداران یا نزدیکان احمدی نژاد نباشد، دوران توهین به احمدی نژاد خواهد بود. این چیزی است که این چند دوره آمدن دولت و رفتن دولت ها تجربه کرده ایم جز دولت گرامی شهید رجایی. 

بههر حال ، داریم به دوران انتخابات نزدیک می شویم. معمولا دراین دوران می شود چیزی نوشت بدون آن که ببرندت و بکشنت!! البته امیدوارم.




موضوع مطلب :



دلیل
درباره وبلاگ

اندیشه، حد و مرز ندارد و تا آن جا که دلیلی برای بودن وجود داشته باشد، اندیشه فراتر از آن وجود خواهد داشت و برای این بودن دلیل ها خواهد داشت تا نتیجه ی آن شدنی شایسته باشد.
پیوندها
www.shereno.com">شعر نو
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 37
بازدید دیروز: 33
کل بازدیدها: 199854