سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
سه شنبه 90 اردیبهشت 13 :: 12:8 عصر ::  نویسنده : ایرج گلشنی

شیر مادر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم

مقدمه:

عوامل متعددی در ساخت شخصیت‌ ما موثر هستند و به همین قاعده، بر آینده و سرنوشت ما موثر خواهند بود.

آینده بی شک نتیجه اعمال و رفتار اکنون ماست و رفتار و اعمال فعلی ما محصول یک سلسله رخدادها و وقایع در هم تنیده و موثر بر هم گذشته است.

صدها و شاید هزاران نکته موثر وجود دارد که از گذشته تا امروز و از امروز تا فردای ما را همراهی خواهد کرد و اگر این نکته‌ها مثبت باشند، اندیشه، گفتار و رفتار ما مثبت و حال و آینده‌ی ما موفق خواهد بود و در غیر این صورت، شکست‌ها، ناکامی‌ها، تلخی‌ها و شرها از کنار ما دور نخواهندشد.

واقعیت این است که تمام آینده و سرنوشت، در اختیار ما نیست و دیگران و عوامل بیرونی از محیط زندگی گرفته تا خانواده و... بر ما و سرنوشت ما موثر هستند و به همین قاعده، ما بر سرنوشت دیگران اثر می‌گذاریم.

یکی از کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه- اثر شگرفی بر ما گذاشته‌اند، پدر و مادر ما هستند و به همین قاعده، ما یکی از اثرگذران بر آینده‌ی فرزندانمان هستیم.

رابطه‌ی تنگاتنگ و به هم پیچیده‌ی عالم انسانی، شگرف‌تر از آن است که بتوان آن را کاملا درک کرد و یا در کتابی جمع آورد، این است که هر کس با دانش و تجربه‌ی خود به گوشه‌ای از این عالم پیچیده می‌پردازد.

با گرایش به سرنوشت خوب و بد، و با هدف ایجاد فرصت و زمینه‌ی رشد و تعالی انسان از یک سو و  پیشگیری از آسیب‌اجتماعی و وقوع جرم، ما به موضوع «شیر مادر و اثر ان بر سرنوشت‌ انسان» می‌پردازیم.

اولین بار چند هفته‌ی پیش با نگاه جالب جناب آقای جواهری(مدیر کل محترم امور فرهنگی قوه قضاییه) توجهم به این موضوع جلب شد و بعد از آن مدتی است در این باره یادداشت برداری می‌کنم و هر لحظه موضوع برایم جالب تر می‌شود.

بخشی از این یافته‌ها را موفق شدم در شبکه چهار با حضور ایشان طرح کنم اما ظرفیت بحث را بیش از حد  چند برنامه‌ی تلویزیونی دیدم این شد که تصمیم گرفتم یادداشت‌ها ادامه بدهم و در وبلاگم منتشر کنم.

هدف از این انتشار، دست یابی به نظر دیگر پژوهشگران است که امیدوارم نصیبم شود؛ نبابر این ، سعی می‌کنم موضوع شیرمادر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم را بعد از این تاریخ در این وبلاگ وارد نمایم.

 




موضوع مطلب :



دلیل
درباره وبلاگ

اندیشه، حد و مرز ندارد و تا آن جا که دلیلی برای بودن وجود داشته باشد، اندیشه فراتر از آن وجود خواهد داشت و برای این بودن دلیل ها خواهد داشت تا نتیجه ی آن شدنی شایسته باشد.
پیوندها
www.shereno.com">شعر نو
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 33
کل بازدیدها: 199871