سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یکشنبه 90 آبان 29 :: 11:29 صبح ::  نویسنده : ایرج گلشنی

ای وای باز محرم می آید!!!

ای وای باز محرم می آید تا بساط بساط چی ها باز گسترده تر شود. بساط چی ها حلق و زنجیر و طبل آماده کرده اند تا بار دیگر حسین ع را به سینه دیوار بنهند و به سم مظلومیت دوباره بکشندش تا گرمی بازارشان را با نشان دادن مردی مفلوک و بیچاره که عاقبت سرش به نیزه می شود، گرم کنند.

ای وای باز محرم آمد تا مداحان عاشق نمای احمق، دوباره زنده کردن نام حسین ع را بر اساس منطق گریاندن مردم بدانند و هر چه می توانند طوری توصیف کنند که مردم بیشتر گریه کنند.

بساط چی ها، زنجیرهایشان را سنگین تر می کنند تا بازار آهن و زنجیر غوغا شود و مردمی ساده و صمیمی را به بهانه ی حسین به پای بساطشان بکشند و باز مظلوم مظلوم راه بیندازند و حسین را باز هم مفلوک کنند و به عنوان انسانی که لایق دل سوزندان و گریه کردن است معرفی نمایند.

ای وای باز محرم آمد تا وبلاگی ها، رنج چهار کلمه حسابی نکشند و به نام حسین ع شعرها و نوشته های پر از غم و ماتم را در وبلاگ هایشان قرار دهند تا یک بار دیگ با کشتن دوباره ی حسین ع آپ شوند.

ای وای...

باز همه جا می نویسند، محرم ماه ماتم، محرم ماه غم ، محرم ماه گریه و می نویسند حسین مظلوم حسین عطشان حسین...

هر چه که مصرف اشک درآوردن داشته باشد می نویسند، اما دریغ از این که بدانند شهادت حسین ع اول تبریک دارد و بعد تسلیت. شهادت این قهرمان نامی، مبارک ها دارد بر تمامی قهرمانان راه عشق و آزادی. تن دادن به سلاخی خود و برادران و یاران و اسارت خانواده، شرف دارد به هزاران زندگی با ذلت.

افسوس که در میان اشک هایی که مداحان احمق از مردم ساده می کشند، تمام شهامت ها و دلاوری ها و آزادمردی ها و بزرگی های حسین و یارانش رنگ می بازند.

افسوس که فلسفه ی محرم چیزی جز آه و درد و دریغ نیست و اصالت شیدایی و شورآفرینی حماسه ی بی بدیل کربلا جایش را به تعزیه ای تکراری می دهد.

ای وای باز محرم می آید تا حسین را دوباره مظلوم کنند و دوباره بکشند و بر جسدش گریه کنند.

ای وای محرم می آید تا یک قدم دیگر به تحریف ها نزدیک تر شود و هویت واقعی محرم برود به نام عشق و علاقه و اشک در میان انبوهی از هق هق به دور از شناخت حقانیت حسین و فلسفه ی قیام حسین در میان عوام به رهبری عده ای مداح بی سواد، عده ای شاعر نمای بی معرفت و جمعی وبلاگ نویس بی حال که حال جستجوی مطلب یا نگارشی بر اساس شهامت و شهادت راستین ندارد ، گم شود.

ای وای...

 




موضوع مطلب :



دلیل
درباره وبلاگ

اندیشه، حد و مرز ندارد و تا آن جا که دلیلی برای بودن وجود داشته باشد، اندیشه فراتر از آن وجود خواهد داشت و برای این بودن دلیل ها خواهد داشت تا نتیجه ی آن شدنی شایسته باشد.
پیوندها
www.shereno.com">شعر نو
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 46
بازدید دیروز: 31
کل بازدیدها: 200095