سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چهارشنبه 91 اردیبهشت 6 :: 4:7 عصر ::  نویسنده : ایرج گلشنی

ماهیت سازمان اسلامی

وقتی به گذشته نه چندان دور بر می گردیم و احساسات پاک انقلابی را در دهه شصت در ذهن و روح بازیافت و بررسی می کنیم، متوجه می شویم از آن نیک اندیشی ها بسیار فاصله گرفته ایم.

زمانی را به یاد می اورم که آنقدر احساسات انقلاب و اسلامی شفاف و برجسته بود که هر جایی در باره اخلاق نیک سخن گفته می شد و کسانی که به صفات الهی نزدیک تر بودند، در نزد همه عزیزتر به حساب می آمدند.

فضایل اخلاقی و اصل فدخل فی اخلاق الله، سرلوحه کار و تلاش و رفتار بسیاری بود و امروز حتی اندکی هم به آن توجهی ندارند.

شدت گرایش به اسلام چنان بود که حتی مباحث علمی را در بر می گرفت و سخن از اقتصاد اسلامی، روانشناسی اسلامی، جامعه شناسی اسلامی و حتی ریاضی اسلامی! بود و کانون های علمی گرم بود از این مباحث.

در باره سازمان هم چنین بود و سازمان اسلامی، رویای مردان و زنان انقلابی آن زمان بود. کتاب ها در باب سازمان اسلامی نوشته شد و سخن ها در باب مدیر اسلامی به زبان آمد اما.... افسوس  و صد افسوس که از آن همه احساسات پاک مشتی شعار دروغین برجای مانده است.

در باب اصول سازمان اسلامی ، تقدیر و تشکر از کارکنان و سپاس از ارباب رجوع و... یکی از ارکان رکین این سازمان بود و مدیر اسلامی کسی بود که به سنت های حسنه مانند سنت تشکر و قدردانی گرایش داشته باشد. مدیر اسلامی در سازمان اسلامی کسی بود که اهل غیبت نبود، اهل دسیسه و احتکار نبود، اهل باند بازی و مدیریت های اتوبوسی نبود و سازمان تحت مدیریتش سالم و کارآ بود.

کسی در سازمان اسلامی سخن چینی نمی کرد و هیچ مدیری هم اهل نمام پروری و جاسوس گذاری نبود و کسی مأموریت سخن چینی برای کسی نداشت.

در سازمان اسلامی، مودت و محبت از اصل های بی خدشه بود و کسی به گروه قبلی فحاشی نمی کرد. هر کس کار را تکلیف الهی می دانست و با تمام وجود خود را در خدمت اهداف سازمان قرار می داد.

اگر کسی شایسته مسئولیت جایی نبود، حاضر به پذیرش آن سئولیت نمی شد و اگر صاحب منصبی بود و کسی را بهتر از خود برای آن منصب تشخیص می داد به نفع او کنار می رفت و...

اکنون دو دهه ازآن دهه رویایی گذشته است و قرار بر این بود که بعد از عمری تلاش و ممارست و خودسازی، شعار سازمان اسلامی تحقق یابد اما...

اما ان چه من و امثال من می بینند، نه تنها سازمانی بر مبنای اسلام و آن اصول عالیمقام اسلامی و انسانی نیست، بلکه در بسیاری جهات در سراشیبی کفر و الحاد قرار گرفته اند و حتی مبانی انسانی را رعایت نمی کنند تا چه رسد به قواعد اسلام.

آن آدم هایی که در دهه شصت رویای سازمان اسلامی داشتند، الان هستند که دروغ یا راست بودن افکار منحرفانی چون مرا به نقد بکشند و نادرستی آن را ثابت کنند؟!!http://www.najafisoulari.com/File/96/6/85822_f8c3c73c3ad1c8cfcf3d26f2a0439a10.jpg

 




موضوع مطلب :



دلیل
درباره وبلاگ

اندیشه، حد و مرز ندارد و تا آن جا که دلیلی برای بودن وجود داشته باشد، اندیشه فراتر از آن وجود خواهد داشت و برای این بودن دلیل ها خواهد داشت تا نتیجه ی آن شدنی شایسته باشد.
پیوندها
www.shereno.com">شعر نو
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 71
کل بازدیدها: 199892